Klient: Hotel Pupp
Datum realizace: 2019
Designér: Barbora Zachovalová

Jeden z nejstarších a největších hotelů u nás prošel zásadní proměnou. Jestli jste byli v Puppu naposledy před rokem 2019, čeká vás první velké překvapení hned u vstupu do Malé dvorany. Ještě nedávno trochu ospalý lobby bar se totiž proměnil v restauraci s celodenním provozem a nejreprezentativnější prostor hotelu. Nedá se mu vyhnout. Je to místo, které vidí hosté nejčastěji - při snídani, obědě, při průchodu hotelem. Proto se právě zde začalo s ambicózní rekonstrukcí. Právě tady se začala měnit atmosféra celého hotelu.

Nově pojatému prostoru dominuje několik výrazných prvků a nový návštěvník jen těžko zaměřuje svou pozornost na jednotlivosti - oslňující 800 kg vážící křišťálový lustr, elegantní skleněný bar zdobený plátkovým zlatem, nebo celoplošný bílý koberec s modrým vzorem, který vás zkrátka nemůže nechat chladným.

To ten koberec!

Průvan v Puppu, Forbes, srpen 2019

Je to jako by vás někdo praštil lázeňskou oplatkou mezi oči, nebo jako byste na ex vysrkli z takového toho lázeňského pítka deci becherovky. Spadne vám brada a vytřeštíte oči. To ten koberec! Je bílý, s modrými vzory. A dělá z hotelu Pupp, kde byl léta člověk zvyklý na lehce zacházející a nenápadný bordó pažit, tak trochu jiné a nové místo.

Petr Šimůnek
Šéfredaktor

Český crème de la crème

Karlovarský grandhotel nese už od osmnáctého století jméno rodiny cukráře Johanna Georga Puppa a má v něčem podobný příběh jako slavný vídeňský hotel Sacher. I tady mají svůj dort Pupp, i tady se snaží na slavnou tradici navázat a sebevědomě ji přenést do 21. století. 

Trochu jako správný dort, i nový Pupp má být velkolepý a grandiózní, ale zároveň moderní. Generální ředitel Jindřich Krausz říká: "Chceme, aby naši hosté přijeli do tři sta let starého hotelu, který ale neztratil svůj lesk a stále drží krok s dobou. Pracujeme přitom se všemi smysly. Celkový dojem se skládá z toho, co host vidí, co cítí, co ochutná, ale i čeho se dotýká, po čem chodí."

Nový Pupp spolupracuje s nejlepšími českými značkami. Hodně prostoru dostávají nejslavnější karlovarská jména Mattoni, Becher a Moser. Na pokojích najdete českou kosmetiku Manufaktura, posadit se můžete na tonetky, porcelán nese tradiční místní značku Thun. Za vizuálním stylem stojí studio Najbrt a na úroveň gastro služeb dohlíží Tomáš Karpíšek a jeho Ambiente Group.

Chceme, aby se v Puppu každý host cítit jako v ráji. Pracujeme přitom se všemi smysly. Celkový dojem se skládá z toho, co host vidí, co cítí, co ochutná, ale i čeho se dotýká, po čem chodí. Naše nové koberce rozhodně vzbuzují emoce a mají velký vliv na celkovou atmosféru a vnímání našeho hotelu mezi klienty. Už teď vidíme, že se nám omlazuje klientela.

Jindřich Krausz
Generální ředitel Grandhotelu Pupp

Všem na očích

Luxusní modrobílé koberce, ony "nadměrné maličkosti", které přispívají k celkovému pětihvězdičkovému dojmu z Puppu, jsou společným dílem týmu složeného z odborníků firmy BOCA, nového vedení hotelu, architektů a designérky Barbory Zachovalové. Společně jsme se snažili najít odpověď na jednoduché zadání, které by naplnilo novou strategii hotelu: Jak uchopit tradiční téma současnými prostředky.  

Konečná volba padla na bílou barvu a individuální grafické řešení, které bude originálně navazovat na místní estetiku. Modré vzory jsou odvozené z bohaté štukové výzdoby, se kterou se v Puppu setkáte na každém kroku. Ornament prostě k Puppu patří jako šlehačka k dortu. Geometricky přesný puntíkový rastr pak posouvá celý motiv do současnějšího vyznění a nenápadně vše propojuje.

I když má BOCA s výrobou individuálních potištěných koberců bohaté zkušenosti, zakázka takového rozsahu před nás postavila hned několik významných výzev. Představte si, že máte na jedné straně takřka tisíc metrů čtverečních velké malířské plátno a na druhé přesnou představu autorů o jednotlivých odstínech zvolených barev. Každá chyba bude vidět.

Dostat se ke kýženému výsledku je věda a alchymie zároveň. Potřebujete zkušeného tiskaře s odpovídající technologií, ochotného a schopného vyladit celý proces tak, aby odpovídal vašim požadavkům. V Čechách bohužel zatím podobná kombinace technologií a zkušeností chybí, výrobu koberců jsme proto nakonec svěřili našim zkušeným partnerům v Německu. 

Koberec dobrý, všechno dobré

Rekonstrukce historických prostorů s sebou většinou nese mnoho překvapení a nečekaných komplikací. I v tomto případě byl největší výzvou špatný a různorodý podklad, na který se koberec pokládal - beton a parkety. Všechny povrchy jsme museli nejprve napenetrovat, abychom uzavřeli zbytky lepidel, na připravený podklad se pak pokládaly podložky a na ně koberec. Během pokládky bylo potřeba také vyřezat koberec v místech, kde stojí bar a sloupy uprostřed místnosti.

Když instalujete podlahu, máte většinou na stavbě nevděčnou roli. Bez ní se nikdo v prostoru ani nehne. Každý projekt je proto pro nás nejen technickou, ale i logistickou výzvou, obzvlášť u projektů, kde hraje roli i termín dokončení. Ale každá výzva se dá pokořit a jako vždy platí: "Koberec dobrý, všechno dobré.

Aby bílá zůstala bílou, aneb ještě slovo o údržbě

Bílý koberec je černou můrou každého prakticky uvažujícho člověka. Navíc v hotelovém provozu. Ale dnešní zátěžové koberce umějí být zároveň krásné, výjimečně odolné a při správném zacházení a pravidelném čištění doporučenými prostředky dokáží sloužit takřka libovolně dlouho. 

Abychom zadavatele ujistili, že zvolený materiál a barva ustojí i náročný provoz, musel koberec na začátku úspěšně projít náročnými zkouškami. Podmínkou bylo, že zvládne tisícovku lidí denně a přežije zašpinění kávou a červeným vínem.